sâmbătă, 4 septembrie 2010

D'ale diacriticelor

Brîna Caprelor, Bucegi
    Venind zilele trecute spre București dinspre Tîrgu Mureș, în zona munților nu am reușit să găsesc alt post de radio care să se audă decent decît Radio România Actualități. După o surprinzător de reușită emisiune culturală, a sosit rîndul unui intermezzo turistic. Despre muntele Caraiman (care se află, conform celor spuse la radio, în sud-estul țării...), Jepii Mici și tot așa. Cînd domnișoara care citea a spus despre *branele care sînt caracteristice muntelui, am ciulit urechile (nu mi-a venit să cred)! După cîteva repetări ale gogomăniei, mi s-a aprins beculețul! Iată unde se poate ajunge fără diacritice și fără o cultură minimală a limbii, în loc de brână se va ajunge pînă la urmă la brană. Indiferent dacă citea de pe o foaie un text fără diacritice, fie că materialul a fost preluat de pe net, de pe un site fără diacritice, rezultatul este penibil.

Un comentariu:

leodoleta spunea...

Mda, se pare ca daca scrii cu diacritice nu esti cool, hip sau mai stiu eu cum...
"Decat" atat am avut de zis.
Numai bine!